۱۳۹۰ تیر ۲۵, شنبه

به مناسبت نیمه پر برکت شعبان ! پاره ای از احوالات امام زمان

به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه بر نگذرد .........
روایت کرده اند از علی بن سنان موصلی از پدرش که گفت و چون حضرت امام حسن عسگری وفات یافت جماعتی از اهل قم و غیر با اموال نذری (به رسم چند ساله اخیر امامت که مال و اموال خود را به امام می بخشیدند) به سامرا آمدند و از احوال امام پرسیدند گفتند وفات یافته پرسیدند پس از او اداره امور خاندان با کیست گفتند با جعفر برادر امام پرس و جو کردند که جعفر کجاست گفتند با گروهی بیرون رفته و در دجله شرب خمر می کند آن جماعت (که از مشروب خوردن امام جدید حیران شده بودند به او شک کرده و ماجرایی ساختند (این متن برداشت خودم بود) که امام قبلی از مبلغ نذری بدون اینکه ما بگوییم با خبر بوده ) به نزد جعفر رفته و به او گفتن آیا تو امام دوازدهم و جانشین امام حسن هستی گفت آری ! گفتند با ما مال و اموال بسیار است که از برای آنحضرت می آوردیم حال اگر تو جانشین امام هستی به ما بگو مبلغ آن پول ها و مالها چقدر است ! جعفر گفت چرا باید چنین کاری کنم ! آن قوم گفتند که برادرت پیش از تو این کار را می کرده او بر افروخت و گفت دروغ می گویید و بر برادرم عملی را که انجام نمی داد به دروغ می بندید و این کار که می گویید علم به غیب است ( یعنی برادرم علم غیب نداشته و دروغ می گویید ) .


منتهی الامال حاج شیخ عباس قمی . ج 2 ص 449


از موارد بالا چنین بر می آید :


1- شغل امام و خواندانش در سالهای اخیر گرفتن مال مفت مردم و جواب دادن به سوالات آنها ( که هم سوالات مهمل بوده و هم جوابها لاطائل )


2- بعد از امام حسن کودکی در کار نبوده چنان که همه جعفر را به عنوان جانشین امام معرفی کردند.

3-امام علم غیب و معجزه نداشته زیرا برادر خودش (نزدیکترین فرد به او که اگر معجزه امام را تایید کند برای خودش هم نان و آب دار تر خواهد بود تا آن را تکذیب کند ) داشتن معجزه و علم غیب برادرش را دروغ می خواند .

4-عموی امام زمان از وجود چنین فرزند مهم و سرنوشت سازی به کل بی خبر بوده .


محمد بن بابویه معروف به شیخ صدوق (306 ـ 381 ه.ق) نویسنده کتاب من لا یحضره الفقیه از کتب اربعه شیعه می باشد که شیعه معتقد است حدیث جعلی در آنها وارد نشده است.


پاره ای از اقدامات امام زمان پس از ظهور برای گسترش عدالت جهانی :



1-امام قائم پس از ظهور به سنگ حجرالاسود تکیه می دهد ناگاه پرنده سفیدی از آسمان می آید که یک پای خود را بر روی خانه کعبه گذارده و پای دیگر را بر روی بیت المقدس می گذارد و با امام بیعت میکند و او اولین کسیست که بیعت می کند و شیخ صدوق در کتاب علل الشرایع مینویسد همانا آن پرنده جبرئیل است.


علامه ملا محمد باقر مجلسی بحار الانوار ج 13 ص 1066


2-شیخ صدوق در کمال الدین از قول امام باقر می نویسد : زمانی که قائم در مکه ظهور می کند منادی بانگ می زند که هیچکس لزومی ندارد با خود خوردنی و نوشیدنی بردارد زیرا امام حجر موسی ( سنگ معروف موسی که از آن آب می جوشید) را با خود دارد و آن را بر شتری گذارده دوره می گردد و به در هر خانه که میرسد اگر گرسنه ای باشد سیر میشود و اگر تشنه باشد از آن آب بخورد تا سیراب شود(این امام بعد از هزاران سال هنوز با شتر توی کوچه های خاکی مکه راه میرود ؟آیا این امام غایب نمی فهمد که علم پیشرفت کرده آب لوله کشی آمده و دیگر نیازی نیست در کوچه ها با شتر چرخید و به مردم آب داد).


3-سپس امام مهدی قصد سفیانی می کند ( سفیانی کافریست که قبل از ظهور امام قیام کفر آمیزی کرده )و بعد از آنکه سفیانی را یافت او و همه یارانش را از دم تیغ می گذراند.به گونه ای که حتی یک نفر از آنان باقی نمی ماند .


علامه ملا محمد باقر مجلسی بحار الانوار ج 13 ص 1113


4-شیخ مفید در کتاب اختصاص به سند صحیحی از امام محمد باقر نقل کرده است امام با یک پای خود به یکباره به کوفه می رود و با دست خود اشاره می کند که فلان نقطه را بکنید و سپس 12 هزار زره و کلاه خود از زیر زمین بیرون آوردند آنگاه 12 هزار نفر از غلامان و ایرانیان ( نمی فهمیده که دیگه غلام و برده داری نیست) را می خواند و آن زره ها به تنشان می کند و سپس دستور می دهد هرکس که آن زره به تن ندارد بکشند.


5-محمد ابراهیم نعمانی در کتاب غیبت نعمانی از امام محمد باقر نقل می کند که : امام زمان آنقدر از مردم بی دین میکشد که دینی جز دین محمد بر زمین باقی نماند و خداوند را خشنود می کند.


6-مجلسی نوشته است مفضل بن عمر کوفی از امام صادق پرسش کرد محل سکونت امام قائم کجا خواهد بود ؟ امام پاسخ می دهند کوفه و در مسجد جامع کوفه بیت المال و در مسجد سهله غنایم را تقسیم میکنند(این جماعت دزد زاده بیابان گرد برای این امام زمان هم تقسیم مال دزدی مردم بد بخت رو در نظر داشتند واقعا نمی فهمیدند که دنیا هزاران تغییر خواهد کرد ).



چند سوال :

1- چرا امام زمان فقط کوفه مکه و مدینه و شام و ایران را بلد بوده چرا اسمی از امریکا یا استرالیا یا مالزی نیست ؟هرچه قدر میخوانیم امام از خاور میانه خارج نمیشود ! آیا کل دنیا در فهم امام همینقدر بوده ؟


2-اگر هدف الله کشتن این مردم بی دین باشد چه نیازی به فردی دارد که او را 1200 سال و یا هزاران سال پنهان کند و بعد به وسیله او همه را بکشد او که قادر تمام عیار است ؟


3-اگر کشتن این همه مردم بی دین عدالت را در جهان بر قرار می کند پس چطور است که از دل این عدل الهی که الله با کمک نماینده اش به پا ساخته زن ریش داری از ایران امام را به قتل می رساند ؟این چه جهان عدالت خیزیست که مقدس ترین فرد آن یعنی امام را به قتل می رسانند ؟


4- این امام چه دشمنی با علم و تکنولوژی دارد که هنوز اصرار دارد با شتر بچرخد با شمشیر گردن ببرد و از سنگ موسی آب در خانه مردم پخش کند ؟

قـــــــــضــــــــــــا وت با شمــــــــــــــــاست

آنقدر خوب و عزیزی که به هنگام وداع حیفم آید که تو را دست خدا بسپارم........
 یاد استادم زنده ، بدرود و پاینده ایران
 

۲ نظر:

  1. جالب بود ولی این نکته را فراموش نکنید که دیگر وقت امام و امام بازی گذشته است نسل من و تو جز اندکی نادان که هنوز به این خرافه اعتقاد دارند باقی نمانده است و دلیل آنکه هنوز ای توهمات در ما وجود دارد نسل قبلی ما ، همان پدر و مادران مان میباشند زمان زیادی باقی نمانده است که این نسل هم برود و نسل من و تو آزاد اندیش زندگی کند

    پاسخحذف
  2. راستی شما هم آب در هاون می کوبید اگر وقتش گذسته و نسل جدید آگاه چرا نبمه شعبان هر سال شلوغ تر میشه؟؟؟

    پاسخحذف