۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

قصه تخیلی حضرت آدم

سلام دوستان !
آیا تا به حال فکر کردید حضرت آدم ابوالبشر که اون قصه ها رو برای ما تعریف میکنند ماجرای واقعیش چی بوده ؟؟؟
من سوالات زیادی در ذهنم هستش که جوابی براشون پیدا نکردم ! اگه شماها جوابی دارید ممنون میشم به منم بگید !!!!

از داستانهای باور نکردنی علامه مجلسی در کتاب حیوه القلوب که صرف نظر کنیم :

اول از همه اینکه وقتی جنازه ی آدم از خاک خلق شد این جنازه کجا بود ؟؟ رو کره زمین که نبود تو بهشتم که نبود پس رو چی بود ؟ کجا گذاشته بودنش ؟؟؟

2.بعد خدا به فرشته ها دستور داد سجده کنند که شیطان سجده نکرد و اینجاست که قرآن میگوید که شیطان تکبر کرد  و در همین لحظه از درگاه خداوند بیرون رانده شد ! و سوال اینجاست که یک کسی که از درگاه خداوند رانده میشود !!!! چطور دقایقی بعد به سرعت وارد بهشت شده و حضرت آدم را که نافرمانی شیطان را دیده بود گول میزند ؟؟ آدم نمیدانست ؟ فرشته ها نفهمیدند شیطان کجاست ؟؟ یا خداوند حواسش نبود ؟؟
اگر خداوند حواسش بود و عمدا اجازه داد کافری مانند شیطان وارد بهشت شود  این همه فرشته نگهبان درب بهشت جلوی او را نگرفتند ؟ اصلا از خدا نپرسیدند چه خبر است ؟؟
اگر خداوند این ماجرا را میدید و همه چیز در کنترلش بوده پس نشان میدهد که آدم هر عکس العملی نشان میداد
به هر حال هدف این بود که اورا از بهشت بیرون کنند و به زمین بیاورند!
پس قرار دادن آدم در بهشت چه هدفی داشت ؟؟؟
3. فرآیند انتقال یک فرد زنده با روح و جسم از جهان معنا یعنی بهشت به جهان ماده چگونه است ؟ از کجا به کجاست ؟؟
4. آدم در زمین دو پسر داشت هابیل و قابیل که در تورات میخوانیم که آن دو دو خواهر داشتند و با خواهران خود همبستر میشدند (زنا) ! ولی قرآن نامی از این دو خواهر نمی آورد و فقط دو پسر را ذکر میکند
که خداوند از این دو قربانی طلب میکند !!! چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قربانی به چه درد خداوند میخورد در روز اول خلقت ؟؟؟؟ چرا خداوند ریخته شدن خون موجودات را دوست دارد ؟؟؟؟ حال این دو برای خدای خود قربانی مهیا میکنند که باز  باری تعالی  به دلخواه خویش قربانی هابیل را قبول و مال قابیل را نادیده میگیرد !
در ازای این دو قربانی هم نه چیزی به آنها میدهد نه چیزی میگیرد ! حال فرآیند صحبت کردن هابیل و قابیل با خداوند بماند که چون حضرت آدم واسطه بشر با خدا در آن زمان بوده و از این ماجرا او بی خبر است پس معلوم نیست این دو چگونه با خدا تماس گرفته و فهمیدند قربانی کی مقبول است ! حال که خدا از قابیل خوشش نیامد و بدون بیان هیچ دلیلی قربانی او به دلش ننشست قابیل حسودی میکند و برادر خود را میکشد ! پس ماند یک پسر
حال چگونه این تک پسر نسل خود را گسترش داده کسی صحبت دقیقی ندارد بعضی ها سخن از فرشته الهی به میان می آورند که به نظر غلط می آید چون  نوزاد انسان خاکی در رحم فرشته ملکوتی نمیتواند پرورش یابد به عبارت دیگر خداوند یا بایستی یک انسان دیگر خلق میکرده ( که یعنی خلقت انسان دوبار اتفاق افتاده) و یا اینکه جیزی برای گفتن نداریم !!!!
5. چون قابیل یک قاتل بود و تنها پسر حضرت آدم بنابراین نسل بشریت عزیز از یک جانی بالفطره میباشد که حتا جنازه برادر خود را نیز سریعا ازبین برد و پیامبران قدیس ما که همگی ادعای پاک بودن نسل در نسل دارند داخل این شبه میباشند که جدشان قاتل است !!! بنا بر این این داستان ارحام پاک و اصلاب ناب مقداری مغایرت دارد با آنچه که میخوانیم !!

۱ نظر:

  1. مطالب جالب و قابل دقت و توجه هست ولی لطفا فونت و رنگ این صفحه ها رو چشم نوازتر کنید. این زمینه سیاه و حروف سفید خیلی آزار دهنده است. ممنون

    پاسخحذف